Megnyílt a GRUND Digitális Közösségi Alkotóműhely

2020. január 28-án hivatalosan is megnyílt a GRUND, a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum Digitális Közösségi Alkotóműhelye (DKA) a Modell Divatiskolában.
Valló Péter kancellári és Bánátfy Andrea főigazgatói megnyitóját követően a BKSZC Schulek Frigyes Két Tanítási Nyelvű Építőipari Szakgimnázium egykori tanulója, jelenlenlegi mérnöktanára, Csák László tanár úr foglalta össze, hogy mit is jelent a digitalizáció, milyen lehetőség van a mai fiatalság birtokában, amit nagyjából másfél évtizeddel ezelőtt még elképzelni sem tudtunk. Az alkotópedagógia és a maker kultúra lehetőséget biztosít a fiataloknak arra, hogy megismerjék a korszerű technológiákat, ötleteket valósítsanak meg és közben egymással együttműködve, közösen tárgyakat alkossanak.
Simon Krisztián, Európa- és világbajnok bútorasztalos a multiskills fontosságáról beszélt. Elmondta, hogy a legújabb technológiák hogyan gyűrűznek be az EuroSkills és WorldSkills versenyekre is.
Kummer Zoltán, a Legrand Zrt. oktatási vezetője elmondta milyen nagy segítség a cégeknek, hogy ilyen nagyszerűen képzett szakemberek kerülnek ki a szakképzésből.
Végül Csinger Mercédesz a Modell Divatiskola DKA oktatója bemutatta azokat a tevékenységeket, amelyeket a GRUND kínál az iskolákból érkező tanulóknak és kihangsúlyozta mekkora segítség ez a tanároknak is, hogy a legújabb technológia elvárásoknak megfelelő, izgalmas élményként adhatják át a tudást.
A BKSZC most megnyílt alkotóműhelyében nyolc szakma – elektronikai ipar, szabás-varrás, szépészet, faipar, építészet, kézműipar, rendészet és sport – oktatása zajlik. Az oktatás projektalapú, az egyéni kísérletezést támogató speciális térben egyebek mellett a számítógépes tervezést és modellezést, a programozást, a robotok építését, a 3D nyomtatást, a lézervágást, a CNC-megmunkálást és az elektronikai szerelést tanulhatják meg a digitális technológiák segítségével a diákok.
Játékból munka
Bánátfy Andrea, a BKSZC főigazgatója elmondta: a digitális közösségi alkotópedagógia olyan oktatási módszer, amely a fiatalok munkához való viszonyát alapjaiban változtatja meg. A tanulási folyamat középpontjában az alkotás, az alkotás iránti vágy és a kész alkotás iránt érzett büszkeség áll, és a motivációra is épít. Hozzátette: a digitális közösségi alkotópedagógia játékos formában vonja be a fiatalt az alkotó folyamatba, ahol a játék fokozatosan munkává alakul.
A pályázati támogatásból az eszközök, gépek beszerzése valósult meg, a műhely fizikai kialakítása saját forrásból történt. Az eszközbeszerzés pályázati forrásból 28,8 millió forint volt.
Az új alkotóműhelyt a nappali és esti képzésen tanuló diákok, illetve később a BKSZC által szervezett tanfolyamok, workshopok, pályaorientációs napok, képzések résztvevői is használhatják.

A GRUND mostantól a miénk, éljünk a korszerű technológiák és a digitalizáció adta lehetőségekkel!

Megosztom