Specialitásunk
Küldetésünk
Sokfélék vagyunk, ez az erősségünk!
Diákjaink összetétele rendkívül változatos, ez kihívás elé állítja szakoktatóinkat.
Centrumunk legfőbb célja, hogy megtaláljuk, megismerjük a kihívásoknak leginkább megfelelő, hatékony pedagógiai gyakorlatokat a magyar és elsősorban európai példák alapján
- KIP módszertan integrálása
- Piaci szereplők bevonása az oktatásba
- Digitális Közösségi Alkotóműhely - élményalapú bemutatók és workshopok indítása
- Tehetséggondozás
- Folyamatos fejlődés/ fejlesztés elve
- Okleveles technikusképzés
Kiemelkedően jók a tanulmányi eredményeid? Tervben az egyetem?
Itt a helyed, ha elszánt vagy és a legmagasabb szintig vinnéd el szakmai tudásod. A Budapesti Komplex Szakképzési Centrum két iskolájában is indít egy-egy különleges osztályt azoknak, akik igazán komolyan veszik szakmai útjukat, jövőjüket!
Digitális Közösségi Alkotóműhely
A BKSZC alkotóműhelyében nyolc különböző szakmai terület (elektronikai ipar, szabás-varrás, szépészet, faipar, építészet, kézműipar, rendészet és sport) oktatása zajlik, ezzel kiemelkedően sokféle foglalkozást kínál az érdeklődők számára. A projekt alapú oktatást, egyéni kísérletezést támogató speciális térben a számítógépes tervezést és modellezést, programozást, robotok építését, 3D nyomtatást, lézervágást, CNC megmunkálást, elektronikai szerelést, famegmunkálást, fémmegmunkálást, szabás-varrást, fodrász és kozmetikai oktatást szolgáló eszközök és digitális technológiák támogatják a diákok fejlődését. A digitális közösségi alkotópedagógiai alaptétele, hogy a tanulási folyamat középpontjában az alkotás, az alkotás iránti vágy és kész alkotás iránt érzett büszkeség áll. A hazai alkalmazásra kifejlesztett pedagógiai módszer kiindulópontja a nemzetközi maker mozgalom (maker movement), amelynek követői a kétkezi munkában, az innovációban és a digitális anyagmegmunkálásban rejlő értékeket tartják szem előtt. A fiatalok mindennapjait kísérő digitális technológia túljutott az információkeresés és szórakoztatás funkciókon, a fejlődés fókusza ma már sokkal inkább az alkotó munkavégzést segíti elő. A „keep it simple” informatikai trend jegyében a grafikai, mérnöki tervező, weboldal szerkesztő, programozó szoftverek egyre inkább felhasználóbaráttá válnak. Hasonló trendet figyelhetünk meg a számítógépek által vezérelt már ismert CNC és legújabb 3D technológiás megmunkáló, gyártó eszközöknél, amelyek asztali nyomtató méretű perifériaként vásárolhatók meg hétköznapi áruházakban és használhatók otthoni, kisvállalati, vagy akár oktatási térben. Ezeknek a gépeknek a használata egyszerre képes motiválni a diákokat az alkotásra, elősegíti szakmai kompetenciáik fejlesztését és képes javítani az oktatási rendszer egyensúlyát a gyakorlatias tevékenységek részarányának növelésével. A szakmatanulás elősegítése szempontjából kiemelt jelentősége van olyan gyakorlati pedagógiai tartalmak létrehozásának, amelyek kisiskolás kortól kezdve támogatják az érdeklődés kialakulását, és a későbbiekben egyes mesterségekkel, kétkezi munkavégzéssel ismertetik meg a gyerekeket. A szakközépiskolákban magas a tanulók lemorzsolódása, folyamatosan csökken a jelentkezők és a végzettségüknek megfelelően elhelyezkedők száma. Az oktatás minősége, a digitális írás- és olvasástudás szintje alacsony, az élethosszig tartó tanulásban résztvevők aránya pedig uniós átlag alatti. A fiataloknak jövőképre van szükségük, amelyet közösségeken, gyakorlati tudáson és értékteremtő munkán keresztül kaphatnak meg. A digitális közösségi alkotóműhelyek bevonásával a szakképzésbe a diákok célt, jövőképet és piacképes szaktudást szereznek
A Budapesti Komplex Szakképzési Centrum küldetése, hogy tizenkét nagymúltú iskolájában mintegy száz szakmában, közel nyolcezer diákja számára magas színvonalú, naprakész képzést biztosítson.