Sisy Dublin
Sisy Dublin
Shadowing Project based Learning
Projekt neve: 2023-1-HU01-KA121-VET-0000132634
Helyszín: Dublin
Időtartam: 2024/10/20- 2024/10/25
Kurzus: Shadowing project based learning
Résztvevők: Kapecska Rita
Megfigyelem és megismerem a tanítási módszereket és a mindennapi gyakorlatot az oktatási intézményben.
Anyanyelvi környezetben gyakorlom az angol nyelvet, fejlesztem nyelvi készségeimet.
Kulturális kompetenciámat mélyítem az ír kultúra megfigyelésével, új szavak kifejezések bővítésével, amelyeket a későbbiekben az óráimon is használok majd.
Megfigyelem és tanulmányozom a digitális eszközök, tananyagok és platformok használatát, amelyek gazdagíthatják az óráimat.
Megfigyelem az oktatási stratégiák közötti hasonlóságokat és eltéréseket és kipróbálom azok hatékonyságát.
Nemzetközi kapcsolatokat építek, amellyel növelem ismereteimet.
A program során lehetőségem nyílt 2 oktató, Giuliana Martinez és Isabella Gaballo munkájának megfigyelésére, valamint 3 felnőtt csoport munkájában is betekintést nyertem (B1, B2 szint). Mindkét oktatótól megfigyeltem, hogy a nyugodt tanulói környezet és a változatos feladatok elősegítették a tanulás hatékonyságát és az oktató-tanuló közötti pozitív viszonyt. Rávezettek, hogy a megértő és elfogadó környezetben a csoportok szívesebben dolgoztak, személyes nehézségeik ellenére is. Az órákon nem használtak papír alapú tankönyveket, mindenki saját laptoppal érkezett az órákra, továbbá a telefon használata is korlátlanul engedélyezett volt a számukra. Az oktatáshoz a Google Classroomot használták, amelyre a tananyagot a tanárok előzetesen, az óra előtt feltöltötték. Az általam használt és ismert platformokon kívül gyakran használták a https://www.baamboozle.com/ oldalt, hogy változatossá, szórakoztatóbbá tegyék a tanulást. Új módszereket is megfigyeltem, az egyik oktató minden órát mozgással indította, a tanulóknak egymás mozdulatait kellett utánozni, amíg az önmagáról mesélt valamit. Nem csupán megfigyelőként vettem részt az órákon, de alkalmam nyílt tanulóként is kipróbálni magam és visszajelzést kaptam a tudásommal és hatékonyságommal kapcsolatban mind a diákok, mind az ott tanító kollégáktól, amely segített megerősíteni elhivatottságom. Néhány új kifejezést is megtanultam a hét végére pl.: knackered.
Útmutatást kaptam a helyi szokásokkal, látványosságokkal kapcsolatosan, sikerült felfedeznem a város fontos helyszíneit, megérteni és új ismeretekkel bővíteni tudásomat az ír kultúra, szimbólumok jelentősége és a szokások tekintetében, például a hárfa jelentőségével ismerkedtem az órák során.
Sikerült jó kapcsolatot kialakítanom az iskola oktatóival, a helyi koordinátorral és az iskolában velem egyidejűleg megfigyelést végző német kollégákkal is.