Ugrás a fő tartalomra

1211 Budapest, Tanműhely köz 7.


+36-1-58-58-050

Schulek Málta


Schulek Málta

General English Language course

Erasmus+ KA1 mobilitási projektek – 2024 

Egyéni beszámoló - munkatársak 

 

A résztvevő adatai 

Név 

dr. Erdeiné Ivánkay Kata Margit 

Beosztás, oktatott tantárgyak (ha releváns) 

oktató, német nyelv 

Intézmény 

BKSZC – Schulek Frigyes Két Tanítási Nyelvű Építőipari Technikum 

A projekt adatai: 

Hivatkozási szám (projektkód): 

Projekt kód: 2023-1-HU01-KA121-VET-000132634 

A mobilitás adatai 

Mobilitás típusa 

(nem helyes törlendő) 

 

Egyhetes angol nyelvkurzus 

 

Továbbképzés címe 

(amennyiben releváns) 

Helyszín: EC West, Triq Margaret Mangion, Paceville, San Giljan 

St. Julian's, STJ 3180, Málta 

Fogadó intézmény neve 

EC Malta English School 

Fogadó intézmény típusa 

(nem helyes törlendő) 

oktatási intézmény 

 

Fogadó ország 

Málta 

Munkanyelv 

angol 

Mobilitás időtartama 

2025. máj. 4.  -től 2025. máj. 9.  -ig 

5  nap (munkanapok száma) 

1 nap  utazási napok száma 

 

A résztvevő feladatai a mobilitás előtt  

Kérjük, röviden mutassa be, hogyan készült fel a mobilitásra. 

 

 

Felfrissítettem angol nyelvtudásomat. Átgondoltam az elvárásaimat. Ismerkedtem az ország kultúrájával, gazdaságával, oktatási rendszerével, a helyi közlekedési lehetőségekkel, szokásokkal. Időjárásnak megfelelő öltözéket készítettem elő. A telefonomra az utazáshoz szükséges applikációkat telepítettem. A jegyzeteléshez megfelelő iskolai eszközöket vittem magammal. 

 

 

 

Tanulási eredmények 

Az elvárt tanulási eredmények meghatározása a mobilitás tervezési szakaszában (pályázat) 

(A tanulási folyamat elvárt eredményét írja le, cselekvést jelentő igéket használ, specifikus, konkrét, világos, egyértelmű és mérhető.) 

 

Tisztában voltam az egy hetes tanfolyam korlátozott lehetőségeivel. Célom a meglévő nyelvtudás felfrissítése, nyelvtani összefoglalás, a szóbeli kommunikáció erősítése volt. Bíztam benne, hogy a nemzetközi környezetben új kapcsolatokat építhetek ki.  

A máltai angol nyelvtanfolyamtól azt vártam, hogy fejlődik az angoltudásom, új embereket ismerek meg, izgalmas programokon veszek részt, és egy kellemes környezetben tanulhatok hatékonyan és motiváltan. Tanárként fejlődhetek a kommunikációban, türelemben, interkulturális érzékenységben, módszertani ismeretekben, kreativitásban és abban, hogyan motiváljak különböző hátterű diákokat hatékonyabban. 

 

A tanulási eredmények értékelése a mobilitás után 

(Az elvárt tanulási eredmények teljesülésének „vizsgálata”, a személyes fejlődés nyomon követése, bizonyítékok a kompetenciafejlődésre – a résztvevő hogyan értékeli, sikerült-e elérni a kitűzött tanulási eredményeket a mobilitása során.) 

 

Mit tanult, tapasztalt, sajátított el a mobilitás alatt? Miben fejlődött? 

 

A nyelvi kurzuson fejlődött a beszédkészségem, szókincsem és nyelvhasználatom. A mesterséges intelligencia témájú továbbképzés során új digitális eszközöket ismertem meg, fejlődött módszertani tudásom és nyitottságom a modern technológiák iránt. 

 

Mennyire teljesültek az előzőleg meghatározott célkitűzései? 

 

A célkitűzéseim – nyelvi készségeim fejlesztése, digitális módszertani ismeretek bővítése, nemzetközi tapasztalatszerzés – teljes mértékben megvalósultak. A kurzusok során szerzett tudás és tapasztalat megfelelt az elvárásaimnak.  

A tapasztalatok milyen előnyt jelentenek a hazai előmenetele/további munkája során? 

 

A megszerzett módszertani és technológiai ismereteket beépíthetem az oktatásba. Magabiztosabban alkalmazom a mesterséges intelligenciát a tanításban, modernebb, hatékonyabb órákat tervezek, ami hozzájárul szakmai fejlődésemhez és tanulóim motiválásához. 

 

Milyen új ismeretekre tett szert a fogadó intézmény országának, kurzus esetén a többi résztvevő országának oktatási rendszeréről, kultúrájáról? 

Máltán megismerhettem az angol nyelvű nyelvoktatás módszertanát. A kurzus nemzetközi résztvevőitől, tanárkollégáktól, képet kaptam más országok – például Németország, Olaszország, Franciaország– oktatási módszereiről, digitális eszközhasználatáról és pedagógiai szemléletéről is. 

 

Hogyan alkalmazhatóak a mobilitás során megszerzett tanulási eredmények a saját munkámban, illetve a küldő intézmény gyakorlatában? 

(A terjesztésre, beépítésre vonatkozó tervek.) 

 

 A mobilitás során szerzett nyelvi és digitális ismereteket beépítem a németóráimba, különösen a mesterséges intelligencia eszközeinek alkalmazásával. A magyar kollégákkal (Ybl, Weiss Technikumok) kialakult ismeretségem lehetőséget ad tapasztalatcserére, közös projektekre, pedagógiai gyakorlatok megosztására. 

 

A megszerzett tapasztalatokról színes beszámolót készítek a tantestület számára, amelyben bemutatom a projektet. Kollégáimat is bátorítom a részvételre, mert a mobilitás friss szemléletet, szakmai fejlődést, nemzetközi kapcsolatokat és motivációt ad a mindennapi pedagógiai munkához. 

 

További információ: Az iskola és a világ TKA, 2016. 

 

A továbbképzés programja / szakmai látogatás (job shadowing) munkaterve napi lebontásban 

Ismerkedés Máltával, 12:00, ismerkedés a nyelviskolával, 13:00-14:30 Angol nyelvtanfolyam a Mesterséges Intelligenciára fókuszálva, 14:45-18:00 középszintű általános angol kurzus 

9:00-12:15 középszintű általános angol kurzus, 13:00-14:30 Angol nyelvtanfolyam a Mesterséges Intelligenciára fókuszálva, este ismerkedés a nemzetközi résztvevőkkel, kapcsolatépítés 

Házi feladat készítése, Ismerkedés Máltával 13:00-14:30 Angol nyelvtanfolyam a Mesterséges Intelligenciára fókuszálva, 14:45-18:00 középszintű általános angol kurzus, 18:20-tól szervezett kulturális program, városnézés, további nyelvgyakorlási lehetőség 

9:00-12:15 középszintű általános angol kurzus, 13:00-14:30 Angol nyelvtanfolyam a Mesterséges Intelligenciára fókuszálva, délután szervezett kulturális program, városnézés, további nyelvgyakorlási lehetőség, kapcsolatépítés 

Házi feladat prezentáció készítése, 12:00 bizonyítványok kiosztása, közös búcsú, a későbbi kapcsolatfelvétel lehetőségeinek egyeztetése, 13:00-14:30 Angol nyelvtanfolyam a Mesterséges Intelligenciára fókuszálva, 14:45-18:00 középszintű általános angol kurzus, hazautazás 

 

Dátum:  

résztvevő aláírása 

GALÉRIA

Schulek Málta

60_Erdeine Málta 6.jpg
60_Erdeiné Málta 1.jpg
60_Erdeine Málta 5.jpg


KIMIKK

    • SZC logo fehér
    • Budapesti Komplex Szakképzési Centrum

      1211 Budapest, Tanműhely köz 7.

    • Telefon: +36-1-58-58-050

      E-mail: ugyfelszolgalat@bkszc.hu

      OM azonosító: 203032

      Felnőttképzési nyilvántartás száma: B/2020/001774


    2025Budapesti Komplex Szakképzési Centrum