Schulek Málta
Schulek Málta
General English Language course
Erasmus+ KA1 mobilitási projektek – 2024
Egyéni beszámoló - munkatársak
A résztvevő adatai
Név | dr. Erdeiné Ivánkay Kata Margit |
Beosztás, oktatott tantárgyak (ha releváns) | oktató, német nyelv |
Intézmény | BKSZC – Schulek Frigyes Két Tanítási Nyelvű Építőipari Technikum |
A projekt adatai:
Hivatkozási szám (projektkód): | Projekt kód: 2023-1-HU01-KA121-VET-000132634 |
A mobilitás adatai
Mobilitás típusa (nem helyes törlendő) |
Egyhetes angol nyelvkurzus
|
Továbbképzés címe (amennyiben releváns) | Helyszín: EC West, Triq Margaret Mangion, Paceville, San Giljan St. Julian's, STJ 3180, Málta |
Fogadó intézmény neve | EC Malta English School |
Fogadó intézmény típusa (nem helyes törlendő) | oktatási intézmény
|
Fogadó ország | Málta |
Munkanyelv | angol |
Mobilitás időtartama | 2025. máj. 4. -től 2025. máj. 9. -ig 5 nap (munkanapok száma) 1 nap utazási napok száma |
A résztvevő feladatai a mobilitás előtt
Kérjük, röviden mutassa be, hogyan készült fel a mobilitásra.
Felfrissítettem angol nyelvtudásomat. Átgondoltam az elvárásaimat. Ismerkedtem az ország kultúrájával, gazdaságával, oktatási rendszerével, a helyi közlekedési lehetőségekkel, szokásokkal. Időjárásnak megfelelő öltözéket készítettem elő. A telefonomra az utazáshoz szükséges applikációkat telepítettem. A jegyzeteléshez megfelelő iskolai eszközöket vittem magammal.
Tanulási eredmények
Az elvárt tanulási eredmények meghatározása a mobilitás tervezési szakaszában (pályázat)
(A tanulási folyamat elvárt eredményét írja le, cselekvést jelentő igéket használ, specifikus, konkrét, világos, egyértelmű és mérhető.)
Tisztában voltam az egy hetes tanfolyam korlátozott lehetőségeivel. Célom a meglévő nyelvtudás felfrissítése, nyelvtani összefoglalás, a szóbeli kommunikáció erősítése volt. Bíztam benne, hogy a nemzetközi környezetben új kapcsolatokat építhetek ki.
A máltai angol nyelvtanfolyamtól azt vártam, hogy fejlődik az angoltudásom, új embereket ismerek meg, izgalmas programokon veszek részt, és egy kellemes környezetben tanulhatok hatékonyan és motiváltan. Tanárként fejlődhetek a kommunikációban, türelemben, interkulturális érzékenységben, módszertani ismeretekben, kreativitásban és abban, hogyan motiváljak különböző hátterű diákokat hatékonyabban.
A tanulási eredmények értékelése a mobilitás után
(Az elvárt tanulási eredmények teljesülésének „vizsgálata”, a személyes fejlődés nyomon követése, bizonyítékok a kompetenciafejlődésre – a résztvevő hogyan értékeli, sikerült-e elérni a kitűzött tanulási eredményeket a mobilitása során.)
Mit tanult, tapasztalt, sajátított el a mobilitás alatt? Miben fejlődött? |
A nyelvi kurzuson fejlődött a beszédkészségem, szókincsem és nyelvhasználatom. A mesterséges intelligencia témájú továbbképzés során új digitális eszközöket ismertem meg, fejlődött módszertani tudásom és nyitottságom a modern technológiák iránt.
|
Mennyire teljesültek az előzőleg meghatározott célkitűzései? |
A célkitűzéseim – nyelvi készségeim fejlesztése, digitális módszertani ismeretek bővítése, nemzetközi tapasztalatszerzés – teljes mértékben megvalósultak. A kurzusok során szerzett tudás és tapasztalat megfelelt az elvárásaimnak. |
A tapasztalatok milyen előnyt jelentenek a hazai előmenetele/további munkája során? |
A megszerzett módszertani és technológiai ismereteket beépíthetem az oktatásba. Magabiztosabban alkalmazom a mesterséges intelligenciát a tanításban, modernebb, hatékonyabb órákat tervezek, ami hozzájárul szakmai fejlődésemhez és tanulóim motiválásához.
|
Milyen új ismeretekre tett szert a fogadó intézmény országának, kurzus esetén a többi résztvevő országának oktatási rendszeréről, kultúrájáról? | Máltán megismerhettem az angol nyelvű nyelvoktatás módszertanát. A kurzus nemzetközi résztvevőitől, tanárkollégáktól, képet kaptam más országok – például Németország, Olaszország, Franciaország– oktatási módszereiről, digitális eszközhasználatáról és pedagógiai szemléletéről is. |
Hogyan alkalmazhatóak a mobilitás során megszerzett tanulási eredmények a saját munkámban, illetve a küldő intézmény gyakorlatában?
(A terjesztésre, beépítésre vonatkozó tervek.)
A mobilitás során szerzett nyelvi és digitális ismereteket beépítem a németóráimba, különösen a mesterséges intelligencia eszközeinek alkalmazásával. A magyar kollégákkal (Ybl, Weiss Technikumok) kialakult ismeretségem lehetőséget ad tapasztalatcserére, közös projektekre, pedagógiai gyakorlatok megosztására.
A megszerzett tapasztalatokról színes beszámolót készítek a tantestület számára, amelyben bemutatom a projektet. Kollégáimat is bátorítom a részvételre, mert a mobilitás friss szemléletet, szakmai fejlődést, nemzetközi kapcsolatokat és motivációt ad a mindennapi pedagógiai munkához.
További információ: Az iskola és a világ TKA, 2016.
A továbbképzés programja / szakmai látogatás (job shadowing) munkaterve napi lebontásban
Ismerkedés Máltával, 12:00, ismerkedés a nyelviskolával, 13:00-14:30 Angol nyelvtanfolyam a Mesterséges Intelligenciára fókuszálva, 14:45-18:00 középszintű általános angol kurzus
9:00-12:15 középszintű általános angol kurzus, 13:00-14:30 Angol nyelvtanfolyam a Mesterséges Intelligenciára fókuszálva, este ismerkedés a nemzetközi résztvevőkkel, kapcsolatépítés
Házi feladat készítése, Ismerkedés Máltával 13:00-14:30 Angol nyelvtanfolyam a Mesterséges Intelligenciára fókuszálva, 14:45-18:00 középszintű általános angol kurzus, 18:20-tól szervezett kulturális program, városnézés, további nyelvgyakorlási lehetőség
9:00-12:15 középszintű általános angol kurzus, 13:00-14:30 Angol nyelvtanfolyam a Mesterséges Intelligenciára fókuszálva, délután szervezett kulturális program, városnézés, további nyelvgyakorlási lehetőség, kapcsolatépítés
Házi feladat prezentáció készítése, 12:00 bizonyítványok kiosztása, közös búcsú, a későbbi kapcsolatfelvétel lehetőségeinek egyeztetése, 13:00-14:30 Angol nyelvtanfolyam a Mesterséges Intelligenciára fókuszálva, 14:45-18:00 középszintű általános angol kurzus, hazautazás
Dátum:
résztvevő aláírása
GALÉRIA
Schulek Málta


